søndag 14. februar 2010

Tova handarbeidskorg - ferdig :)

So har eg strikka og tova ei handarbeidskorg,
det var fort gjort :)

Eg fant mønsteret her.

Eg leste i en tråd på Hobbyboden om ei anna som hadde strikka den,
ho hadde tørka/forma den over botnen på ei stor panne :)
Genialt, so det har altså eg og gjort :)

 
Korga mi måler i overkant av 30 cm i diameter 
og er knapt 20 cm høg.
Akkurat passe stor til mitt bruk.
Vekt: 185 gram, strikka i Østlandsgarn på pinnar nr 8.

Eg la opp 144 masker dermed såg første fellinga av botene sånn ut:
7 masker rett, 2 rett sammen ut omgangen, 
3 omganger rett, so vidare som i mønsteret.

6 kommentarer:

  1. Den var knallfin !!!
    Genialt tørkepåfunn !

    SvarSlett
  2. De er artige de korgene, kan brukes til det meste. Har selv laget flere, både til eget bruk og som gaver til små jenter som vesker og som lekekorger.

    SvarSlett
  3. Flott garnkurv.....:)
    Har laget flere kurver selv,men ingen som er såå store...

    SvarSlett
  4. Åhh så flott den var. Herved lagret på MÅ LAGE listen min:-)

    SvarSlett
  5. Super handarbeidskurv, kjempesmart å tørek den sånn:))

    SvarSlett
  6. Så lurt å tørke den over ei gryte:)
    Jeg har hatt lyst til å lage en slik en lenge og nå ble jeg enda mer lysten.
    Flott!

    SvarSlett