onsdag 18. november 2009

Ny hals er ferdig :)

Eg har strikka ny hals til piå mi.

Sett fra oven



Eg har også planar om å strikke hue
og vottar eller pulsvantar av samme tråd.

Eg avslutta halsen med en liten heklekant

Halsen er strikka av Lanett superwash frå SandnesGarn.
Garnet er melert i rosa/offwhite/beige-lysbrun.
31 masker, pinner nr 2 1/2 = 10 cm.

Eg har strikka halsen etter eget hode,
skal sjå om eg skriv ned mønsteret etterkvart.
Denne er i ca 5-6 års størrelse.
Halsen veg knapt 45 gram ferdig.


5 kommentarer:

  1. Det er så deilig med halser, og fasongen på den du har strikket så skikkelig deilig ut. Sikkert god og varm. Jeg strikka meg en hals i høst jeg også, men skulle nok ha strikket litt flere :)

    SvarSlett
  2. Den ser skikkelig god ut!! Skulle nok strikket noen halser jeg og:-) Heldig jenten din er da, som får en så deilig hals! Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  3. Takk for koselig hilsen på bloggen min! Er enig i at desember er koseligere og mindre tung måned! Halsen ser god og varm ut, fin fasong! Ha en fin kveld! :)

    SvarSlett
  4. Deilig og varm hals. Den blir nok deilig å ha.

    SvarSlett
  5. Den ser god og varm ut. Herleg å ha slik rundt halsen når kulden kjem.

    SvarSlett